Några dagar sen jag senast skrev. Har tyvärr lite dåligt med bilder... Jag skriver från min platta, o den har ja ju int med mig hela tiden. De flesta foton jag tagit är med min kamera, och jag har inte ännu kommit mig för att flytta över bilderna till en dator. Har bara en gammal Nokia med på resan,, och den ligger bara här på rummet. Önskar nog att jag skulle ha en bättre telefon med en bättre kamera här. Men ja ska försöka sätta upp flera bilder.
På måndag hade vi vår förste talare hos oss, han heter Junio, och han undervisade om 'worship', och då inte bara om lovsång, utan som något som djupare. Det var väldigt intressant. Vi har haft en del lovsång och bönetillfällen, och så har jag haft min första one on ones. Vi ska prata med en av våra ledare en gång i veckan. Man får fråga vad man vill, de kollar hur man har det, och ber vi tillsammans.
I tisdags gick vi till en lågstadieskola och hade lite bibelundervisning, vi hade delat upp oss i par, och så gick vi till varsin klass och hade en 40 minuters lektion. Jag och Giovanni har en klass där barnen här 10-11 år gamla, och de talar afrikaans. Men de kunde också engelska. Vi ska ha samma klass varje vecka, så vi började med lite instruktion. De va riktigt roligt :-)
Igår var vi med hela gruppen till Avyan park, där jag tidigare har varit. Vi delade ut lite saft och kex till barnen, sjöng lite och Sharon hade en liten andakt på afrikaans. Det var massor med barn där, de kommer fram till en, lyfter upp armarna mot en och vill bli upplyfta, de älskar att vara i famnen eller på axlarna, bli kramade, de tycker om att känna på vårt hår, och vi pojkar brukar ta och snurra runt med dem. Lyfter man upp en kommer tre till och vill bli upplyfta, tror jag har haft 3-4 barn på mig samtidigt. De blir väldigt glada då man kommer ihåg deras namn.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så lever dehär barnen ett helt annat liv, de är fattiga, finns mycket alkoholism, våld och kriminalitet i området. Framtiden för barnen är väldigt mörk. Så jag blir lite dyster då jag tänker på det, men jag njuter verkligen av att vara där, leka och krama dom, och ge dom lite kärlek.
Varje dag har vi arbetsuppgifter här på basen, denhär veckan har vi tvättat fönster. Igår kväll gick vi till bion och kollade en film. Vardagarna har känt ganska fulla den här veckan, men de e roligt att vara igång. Trivs jättebra här, och vädret är perfekt, soligt och över 20 grader varje dag. Det har till och med varit närmare 30 nån dag :-)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar