Hej
väldigt länge sedan jag skrivit här, internet e något som vi inte är självklart här där vi rör oss. Vi har varit 3 veckor i Mozambique, där vi också tillbringade julen och nyåret. Vi var ute i bushen, i en liten by, vi bodde i ett missionärshus, arbetade med den lokala kyrkan, spelade fotboll med ungdomara, lekte med barnen och predikade några gånger. Att arbeta i en by är ganska lugnt, speciellt i december, så ibland kändes det som om vi borde göra mera, men möjligheterna var väldigt begränsade.
Det var väldigt hett i Mozambique, vi duschade utomhus, hade spindlar lite överallt, och hittade en skorpion. Människorna i byn var härliga, väldigt öppna och välkomnande, och barnen var förstås de roligaste att arbeta med, de älskade att vara med oss :-) Vi såg Gud göra mäktiga saker i byn och med oss, och vi hade ett otroligxt beskydd. Tyvärr lämnade två personer teamet och gick hem, Sharon saknade sina barn och sin man, och Ozius farbror dog, så han åkte också hem, så vi är bara 5 kvar.
De senaste veckorna har vi tillbringat i Nelspruit i Sydafrika, vi visste inte var vi skulle bo under vår tid här, bara att vi skulle bo den första natten hos en väns familj. Familjen beslöt att ha oss under sitt tak hela under hela vår tid här i Nelspruit, så det har faktiskt varit en välsignelse, vi har levt med deras familj, och det arbete vi har gjort här har varit lite annorlunda. Vi har åkt till köpcentren flera dagar, gått omkring, pratat och bett för olika personer. Vi har också varit flera dagar vid ett sjukhus, där vi pratat och bett för patienterna, vi har sett Gud arbeta på flera olika sätt :-) vi har varit på aafrikans gudstjänst och arbetat lite med ungdomarna i församligen. Imorgon fortsätter vi mot Swaziland!
Vårt team är otroligt härligt, vi är bara 5 kvar, men vi har kommit väldigt nära varandra, vi skojar, skrattar, ber och arbetar tillsammans, vi har blivit en familj, systrar o bröder. De överraskade mig med en fint dekorerad tårta och en födelsedagspresent på min födelsedag.
Njuter för fullt av outreach