Som jag tidigare nämde så kommer vi att dela upp oss i två grupper för outreachen. En grupp kommer att åka till Brasilien och Argentina. Den andra gruppen stannar i Afrika, och åker antingen till Malawi, Moçambique eller Swaziland.
Vi skulle aallihopa be över vart vi skulle fara, och jag valde att stanna i Afrika efter att ha bett. Det var väldigt svårt att välja, jag har alltid velat till Brasilen, och speciellt till Rio de Janeiro, men jag känner att jag mest vill dit för att se stället, vara turist. De afrikanska länderna däremot vet jag knappt något om, de finns massor me barn där, de e obekvämt osv så jag kände en stor längtan dit. Så det blir troligen två av de nämnda länderna i december :-)
Idag och igår har vi fått undervisning om att höra Guds röst, Douglas härifrån basen har undervisat, och vi har också haft lite praktiska övningar. Det har varit väldigt intressant, imorgon fortsätter vi med temat relationer, med andra lärare :-)
Var igår kväll till Avian park igen, vi var bara en och en halv timme försenade ;) man vänjer sig snabbt vid att klockan inte är så viktig i Afrika. Vi var bara vita där igår kväll, och jag och Rafi var dom enda pojkarna, så lite spännande var det, man vet aldrig om nån kommer och orsakar trubbel. Men bra gick det, maten räckte till, och vi fick krama,leka och sjunga med barnen. Så det var en riktigt rolig kväll, men ja va nog helt slut då ja kom hem till basen igen. Basen känns redan som hemma ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar