12 oktober 2013

Tredje veckan klar

Hej
Här på basen e de fullt upp. Ganska intensivt med lektioner varje förmiddag. Vår lärare, Erin, från Usa har undervisat om Bibeln, och speciellt om Gamla Testamentet. Det låter kanske lite tråkigt, men de har faktiskt varit otroligt intressant. Hon har faktiskt utmanat oss att tänka och fundera ordentligt. Vi har fått träna på att ställa frågor, fundera på vad som egentligen hände, vilka konsekvenser det gav och varför. Ofta läser man bara kapitel efter kapitel utan att fundera. Vi har föreställt oss vad Israels folk tänkte och fundera på vad de gör och säger, och vi har fått företälla oss hur Gud kände sig vid olika händelser. Den här veckan har öppnat mycket i GT, och gett mig en iver att läsa mera :-)

I söndags hade vi Community Meeting. De e ett lovsångs- och undervisningstillfälle,då människor från stan också är välkomna. Det roliga på det här mötet var att vi sjöng några afrikanska sånger. Några började dansa, och snart befann jag mig framme vid scenen tillsammans med ca 30 andra, dansande till de afrikanska lovsånerna. Det var väldigt roligt. De6 bildades en halvcirkel, och olika personer bl4v inknuffade i mitten för att dansa. Vi fick se indisk pardans,och en brasilansk kampsportsdans, eller något liknande. Så de va jätteroligt :-)

Jag och några andra var påväg till Kapstaden idag, men pga vädret så for vi inte.  De väldigt blåsigt och kallt här idag. Istället har vi shoppat lite, pratat och spelat ett vilt kortspel. Blir troligen film ikväll.

Outreach alternativen är klara. En grupp kommer att åka 'overseas' till Brasilen och Argentina. Den andra gruppen kommer att stanna i Afrika. Det blir antingen Malawi, Moçanbique, eller Swaziland. På måndag ska vi välja vart vi vill åka. Jag har ingen aning ännu, så jag får fortsätta be och se vart Gud vill ha mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar