Denna söndag började med gudstjänst. Det ordnas inga samlingar här på basen på söndagar, utan man uppmanas att besöka någon av de lokala församlingarna, så vi åkte till en kyrka, där gudstjänsten gick på engelska och xhosa. Xhosa är ett språk med många klickljud. Gudstjänsten var riktigt häftig, mycket ljud, mycket sång, många vittnesbörd och en lång predikan. Det var bra stämning och vi kände oss riktigt välkomna. Afrikanska gudstjänster består av mycket 'amen', 'halleluja' och mycket ropande. Men roligt var det.
På eftermiddagen gav vi oss ut på vandring. Det finns många berg och kullar här, och på en av de bara kullarna växer ett ensamt träd. Så det sticker verkligen ut. Så vi bestämde oss för att vandra till 'the lonely tree'. Vi var en ganska stor grupp som begav oss iväg, folk från vår dts,från bibelskolan XBCC, voluntärer osv. Det tog ca. 50 minuter att gå dit, vi balanserade på en järnstång över en flod innan vi började klättra uppåt. Kullen var ganska brant på sina ställen, och extra utmanade blev det eftersom det växte små buskar och risväxter överallt. Väl uppe vid trädet fotograferade vi en massa, och ristade in våra initialer i trädetMen roligt hade vi, och det tror jag att barnen från Indien hade också. Vi har ett par från Indien med oss på vår dts, och de har med sina barn, 5 och 3 år gamla. Och de var med oss på vår utflykt.
Sådan har min dag varit, vi avslutade med McDonads :-)
Imorgon har vi 'base worship' och sedan börjar den första veckans undervisning, med temat 'Worship', de ska bli roligt och intressant :-)
Några bilder från vandringen :






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar