17 september 2013

Resan börjar

Hej på er!

Idag, den 17:e september börjar jag resa iväg mot min lärjungaskola i Sydafrika. Staden heter Worcester, och skolan YWAM Worcester. Det är alltså en DTS som jag skall göra (Discipleship training school).

Jag kommer att blogga lite om min resa, dels för att familj, vänner, och vem som nu är intresserad skall få följa med vad som händer därborta. Dels också för att jag själv ska kunna komma ihåg vad jag är med om, så bloggen kommer att fungera lite som en resedagbok också.

Nu börjar jag alltså ha packat färdigt, och snart går tåget ned mot Åbo. Där sover jag en natt innan jag tar kvällsfärja över till Stockholm. Flyget går från Arlanda flygplats på torsdag eftermiddag, och jag är framme i Kapstaden för på fredag eftermiddag. Så en ordentlig resa väntar mig. Be gärna för min flygresa, Arlandas personal överväger att börja strejka, vilket kan försena mig en del.

Lite nervös börjar jag nog bli, resan blir spännande, och ännu mera spännande blir det att komma fram och se stället jag ska vara på de närmsta månaderna. Jag är också väldigt taggad, det ska bli roligt att komma iväg :)

Jag ska försöka skriva här så ofta som möjligt, och även lägga upp lite bilder, be gärna för mig, och kommentera mina inlägg om du har kommentarer eller frågor.
Tack för mig, nu ska jag göra de sista förberedelserna.

Njut av bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar