Sådärja, då började skolan, vårt första egentliga program började på söndag kväll då vi alla samlades i Glory Hall, alltså ställets festsal. Ledaren för stället, Bruno höll en introduktion och vi fick se de som jobbar här. Därefter blev e registrering och finanskontroll,, de kollade att man hade allt som behöves och det gick bra för mig, allt var under kontroll.
Därefter gick vi som ska vara på dts:en till vår klass och hade en liten fest där vi fick träffa allihopa som vi kommer ha att göra med. Dtet finns.9 staffmembers på denhär dts:en, dom äldre är alla från Brasilien, Daniel, Claudio, Ludmila o Monica. Vi fick också träffa Daniels fru och barn,och Claudios familj och några andra också.
Resten av ledarna är nörmae min ålder, Natalie från USA och Giovanni från Brasilien är 19 precis som jag, Siviwe från Sydafrika är 20 och Tutu från Ghana och Luci från Tanzania är 25 år kanske.
De kommer att ta hand om oss och vara nästan som hjälpledare på ett skribaläger. Alla studeranden har inte kommit ännu. Just nu är vi 5 pojkar och tre flickor. Vi borde vara närmare 20 st, men alla har int anlänt ännu,vissa har haft problem med sitt visum, andra med pengarna. Två stycken borde anlända ikväll och kanske 4-5 stycken närmare helgen. Av oss 8 är två från Kanada, en från Schweiz, en från Sydafrika, en från Brasilien, en från Kongo, en från Zambia och en från Sydafrika. Det ,som kanske förvånar mig lite är vår åldersskillnad. De tre afrikanerna är mellan 26 och något på 40 år gamla,ä så det var lite oväntat, men de ska bli riktigt kul ändå.
V har lärt känna varandra ganska så bra redan, igår kväll satt vi och skrattande och hade kul i en av ledarnas rum, våra länder och språk är så olika, så bara det ger en hel del att prata om ;)
Basen är väldigt stor, en engelsk skola och en bibelkurs startade samtidigt som vi, så de kommer vi att ha mycket att göra med, dessutom är en amerikansk grupp här på outreach, så de bor här ända till fredag. Folk från en annan dts här på basen sticker iväg på outreach idag och imr Carolina från Purmo sticker då också iväg. Så det Finns en massa människor och nationaliteter här hela tiden. Jag har btw lärt mig lite portugisiska idag och igår, så det är ganska kul,. Vi börjjade på lite imorse med lektionerna, men det var mest lite info. Berättar senare mera om vårt program här. Jag trivs riktigt bra här redan, har fått många nya vänner och ser riktigt mycket framemot att få börja på ordentligt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar