4 november 2013

veckoslutet

Hejhej
Här e de varmt o bra, lite väl varmt faktiskt, vi har haft 31℃ och soligt idag :-) känns bra att tänka på er därhemma i Finland ;)
Hajdykningen gick int så bra, vi såg inga hajar alls. Vi åkte ut med en båt från en liten hamnstad utanför Kapstaden. Vädret var vackert, och havet var stilla. False bay där vi skulle dyka är det ställe där det finns flest vithajar i hela världen. Vi åkte ut på ett vackert och blått hav, tog på oss våtdräkterna och började lägga ut fisk och dylikt i vattnet för att locka till oss hajarna. Vi hade lite otur med vinden, den ökade och blev nästan dubbelt starkare, båten gungade ordentligt på vågorna och vatten slog in över relingen. Flera personer spydde, och eftersom inga hajar dök upp så bestämde vi oss för att åka tillbaka, efter ca 2 timmar på havet. Lite bittert att vi inte såg några hajar, eller fick dyka, men vi kommer att göra om dehär om två veckor, och gratis den gången, det kostade ca 90€, så pånytt om två veckor. Vi fick iaf skratta och ha roligt, njuta av havet och se mer av bergen här i Western Cape, totalt åkte vi 340 km bil i lördags.

Igår, söndag så gick vi upp till 'the lonely tree' igen, vi var en stor grupp denhär gången, ca 30 personer. Vi traskade upp dit kl 9 på morgonen, och det var varmt och soligt igen. Några tjejjer från 'English Language School' hade förberett morgonmål åt oss, vi hade filtar med oss, så det var riktigt roligt. Vi sjöng lite lovsånger, hörde några vittnesbörd, och avslutade med lite fotografering. Då vi kom tillbaka så hoppde jag i polen. Ja, de finns dn swimming pool här på basen. Jag tillbringade ett par timmar i polen med en massa folk, koreaner, brasilienare, amerikaner, sydafrikaner osv. Vi härjade på och knuffade varandra i vattnet, så dagen var riktigt skön och rolig. Största delen av de vita här på basen är ordentligt solbrända, röda efter gårdagen.
Idag har vi börjat med en ny vecka igen, vår lärare heter Rich, ämnet är Father heart. Han och hans fru är väldigt trevliga och roliga, han skämtar mycket, men talar också allvar, om saker som rör upp många känslor inombords, på ett bra sätt. Denhär veckqn kommer att bli jättebra :-)  han reser horden runt för att undervisa, och det visade sig att han undervisade i Australien på Freyas dts för några veckor sedan, världen e liten :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar